Saturday, June 17, 2006

Wachten op het Weer...


He allemaal, Bom Dia
Hier weer een update uit het regenachtige Evora. Ik stond gisteren op het rooster voor mijn eerste vlucht. We vliegen op zijn vroegst om 7 uur locale tijd. Dwz 0515 uit bed om de taxi te pakken om naar het vliegveld te gaan. Dit keertje was het idd ook zo vroeg voor mezelf, dus ik was ik al vroeg gereed om de preflight uit te voeren. Dit gebeurt id operations room. Dit is eigenlijk een plek waar je de vlucht voorbereid. Dit houdt in weer op vragen, mass and balance berekenen. Je bereid een vlucht voor door uit te rekenen of je genoeg brandstof mee hebt, en of het allemaal wel veilig is. De volgende stap is het vliegtuig ad buitenkant bekijken, en kijken of je wat abnormaals ziet.

Nadat dit gebeurt is mag je de lucht in, helaas was het weer te slecht, dus bleef ik lekker ad grond. Dus lekker wachten tot het weer een beetje op klaart...... Maandag sta ik ingeroosterd om 12 uur duim voor me... Je flight coupon ziet er zo uit als het gecancelled is...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home