Sunday, January 07, 2007

Cascais


Hallo Allemaal ,

Hier alweer een update vanuit Evora. Ik ben ondertussen alweer een paar weken verder, met als resultaat dat ik bijna ready ben voor mijn Ir check, en mijn CPL check. Mijn IR check houdt in het vliegen op instrumenten, zonder dat er (voldoende) zicht buiten de cockpit is. CPL wil zeggen commercial pilot licence, en houdt in dat ik commercieel mag vliegen.

Wat heb ik de afgelopen periode allemaal gedaan zul jij je mischien afvragen. Voor het instrument vliegen heb ik heel veel tripjes gemaakt naar het zuiden van Portugal ( FARO en Portimao). Dit zijn twee velden waar we dan het meest naar toe vliegen in Portugal. Verder zijn er een aantal bestemmingen in Spanje waar we vaak naar toe vliegen. Dat zijn Badajoz (militair veld), Sevilla ( internationaal veld ) en Jerez (internationaal). Verder ben ik een keer of drie naar Cascais (lissabon) toegeweest. Het vliegen doe je meestal met zijn drieen ( 2 studenten en een instructeur). De ene vliegt heen, en de andere terug. Als de tijd, het rooster en je aantal uren het toelaten vliegen we ook wel met zijn tweeën. We vliegen ongeveer 60 uren op de TB-20, waarvan een gedeelte nachtvliegen is. Dat gedeelte doe ik volgend week.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home